Websu zal een zoekwoorden analyse uitvoeren om te achterhalen met welke zoekwoorden de website hoog kan scoren in de organische resultaten. Dit wordt gedaan aan de hand van een ranking programma waarmee we de organische zoekresultaten kunnen meten. Wanneer de zoekwoorden zorgvuldig zijn geselecteerd wordt er een nulmeting uitgevoerd om de huidige posities in kaart te brengen.
Websu zal (waar nodig) de website optimaliseren. Allereerst wordt er gecontroleerd of de bezoekersaantallen e.d. al worden doorgemeten in Google Analytics en of de website al is aangemeld bij Google Search Console. Ook wordt er een XML-sitemap aangemaakt. Vervolgens wordt de structuur van de website (inclusief de URL-structuur) beoordeeld. Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek zal worden gekeken of de relevante zoekwoorden zijn opgenomen in de teksten en de meta-gegevens. Er wordt gekeken of er gebruikt wordt gemaakt van html-tags (heading 1, heading 2), alt-tags in afbeeldingen, interne links en andere mogelijkheden om de content te optimaliseren.
Autoriteit is één van de belangrijkste factoren die bepaalt hoe goed een website scoort in Google. Dit verkrijg je door relevantie backlinks te verzamelen. Er is veel geschreven over linkbuilding en de gevaren van blackhat-SEO. Het is daarom cruciaal om een gedegen strategie te voeren. Kersvers hanteert een duurzame linkbuilding strategie en houdt rekening met verschillende factoren.
Websu gaat aan de slag gaan met het verzamelen van zoveel mogelijk relevante backlinks. Backlinks hebben invloed op de paginawaarde, waardoor linkbuilding ook bijdraagt aan het verkrijgen van betere organische posities in Google.
Websu houdt wekelijks via een onafhankelijk ranking systeem bij of de posities stijgen in Google. Daarnaast houdt Websu via Google Analytics en Google Search Console de bezoekersaantallen bij.